2013. június 30., vasárnap

Mivel...

...nem tudok mutatni semmit, ami elkészült volna.......,
Megmutatom azokat, akik minden nap jelen vannak még most is a fejemben. A drága-drága nagyszülőket.

Ők az anyai nagyszülők. Egész gyermekkor meghatározói. Nagymamám mindenféle kézimunkákról mesélt addig, míg ki nem próbáltam. Amit nagyon sajnálok az az, hogy a csipkeverést már nem láthatta. Nagypapa meg mindig madarat tömött, vagy varrt. Nem áll közel egymáshoz a két elfoglaltság. Most belegondolva ez a fajta ellentét, bennem is megvan.
És itt vannak az apai nagyszülők. Róluk sikerült több régi képet össze szedni. Nagyon örültem a levélnek mikor megtaláltam. Nagymamámnak írta az egyik bátyja. Olyan szép az írás, és olyan választékos...........!
Szerintem ez a házasság kötés utáni egyik első kép lehet.
Papa vékát font ( amit sajnos nem tanultam meg), meg vessző söprűt gyártott sokat.
Mamám meg állandóan terítőket hímzett. Ja, és varrt babákat is.  :-)
Aztán a katonaság. Az első talán bevonuláskor, a másikra viszont rá van írva a dátum, 1949.szeptember.
Azt mondják, mikor a papa hazajött a fogságból, az összes káposztát kihúzkodta a kertben. Azt mondta, hogy annyira megutálta nem, hogy enni nem bír többet, még látni se akar egyet se. És ne fogyókúrázzon senki a családban, ő lefogyókúrázta az egész család adagját egy életre.
Mennyit "sírunk" saját hülyeségeinken, nekik meg évek mentek el az életükből mások hülyesége miatt.
Mennyi mindent lehetne még most is tanulni tőlük!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése