2014. augusztus 10., vasárnap

Mindenki más ......

...festett már, csak én nem. Most jutottam el addig, hogy megérett az elhatározás már csak azért is, mert adott volt itthon minden az akcióhoz. 
Valakitől még régebben kaptam gyapjú fonalat 


Igen jó áru, csak nekem ez a fajta kék nem passzol semmimhez. Az egyik kupac (alsó) már gombolyagban volt, azt vissza tekertem motringba és jöhetett a meló.
Először is pár hónap szemezés után megvettem a 
Festés növényekkel c. könyvet.

Aztán addig nézegettem míg találtam benne olyat, amihez nem kellett megvennem semmit. Így jött a :

"Festés bodzabogyóval, előzetes pácolással"

Kellett a : -gyapjú
            -bodzabogyó
      -rézgálic
                          -és edények a festéshez

Most jó csak igazán, ha az ember falun lakik! Miközben szedtük a bodzát akkor láttam, hogy még vagy öt adag fonal jöhetett volna kipróbálásra. Na mindegy, majd legközelebb.
Egy laza nap termése:


Valóságban sokkal szebb a színe de ezt talán mondani se kéne. 

20dkg fonal
2 kisanál rézgálic
6-6l víz a pácoláshoz, utána a festéshez

És igaz lett amit a könyv írt, mármint színileg.

2 megjegyzés: